I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

torsdag, oktober 05, 2006

Gäääääsp

Har ni någon gång varit andradagsbakis? Ni vet när man super på fredagen och fortfarande vadar runt i efterdyningarna på söndagen. Man är ju inte 20 längre, som jag brukar säga innan jag får stryk av mina medelålders vänner. Sådan är jag i alla fall idag, fast inte bakfull, utan trött. Sov skräpdåligt natten till onsdag, och då hjälper det inte att jag sov bra i natt, tröttheten släpar med i ett par dagar. Tur att jag ska gå hem vid lunch. Ska nog ta en tupplur och kolla på film.

Vi hade personalmöte i morse. Generellt har jag inget emot möten, om de inte är dåligt strukturerade, för då är det nog bland det värsta jag vet. Hur som helst så skulle det hålla på till tolv. Jag gäspade. Drack vatten. Käkade läckerol. Bytte sittställning. Planerade in när jag skulle gå på muggen och blaska vatten i ansiktet. Min mentala närvaro var inte den bästa, skulle man kunna säga. Då hände det. Plötsligt. Ungefär som i trisslottsreklamerna. Mötet avslutades redan klockan halv elva. HALV ELVA. 10.30! Och så finns det de som inte tror på Gud...

1 Comments:

At 05 oktober, 2006 15:53, Anonymous Anonym said...

staaaackars askungen...;)
personligen föredrar jag att vara andradags-bakis på riktigt, det betyder åtminstånde att man har haft roligt (förhoppningsvis). Att vara trött för att man sover dåligt är ju lixom BARA dåligt.
Ett personalmöte som slutar före utsatt tid borde vara något för rekordboken, du borde ringa och kolla det, har inte hänt tidigare i modern tid såvitt jag vet.

 

Skicka en kommentar

<< Home