I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

fredag, oktober 06, 2006

Ska man behöva må så här?

Någon som vill ha fruktnickel? Anyone?

Jag har ont i nacken. Ett lättare fall av nackspärr, eller nackskott om någon så föredrar. Jag föredrar det inte och vill gärna återfå full rörlighet. I ärlighetens namn skulle jag faktiskt nöja mig med att bli plain full.

Ikväll ska jag på middag tillsammans med mina diakonkollegor och deras fruar. Jag ska gå själv. För min pojkvän jobbar minsann på helgkvällar... hm. Tur att jag i alla fall är bundis med ena frun och att jag är så rolig att jag knappt kan bli ett femte hjul. Jag ska ha på mig en fin klänning, med risk för att vara overdressed. Men det är så sällan man får läge att ha på sig klänning att jag ändå passar på.

Idag har de utsett alla ministrar och grejer. Det som känns genuint obehagligt är att jag tycker att Carl Bildt är ett bra val till utrikesministerposten. Hela mitt inre skriker och bökar emot när bara en endaste liten fiber av mig tycker att någonting högerpolitiskt är bra. Visserligen är det endast under rådande förutsättningar (läs: det galet felaktiga valresultatet) som det är ett bra alternativ, men ändå.

Jag skulle vilja klämma fram ett kul tema som aaaaalla läsare skulle bli fnissiga och inspirerade av. Det går inte så bra. Ju. Jo, förresten så kan jag med kraft framföra min åsikt att Kanal 5 snarast måste (MÅSTE) börja sända nya avsnitt av Greys Anatomy!

Hej då.

5 Comments:

At 06 oktober, 2006 21:20, Blogger Ankfejs said...

Daahlin, I löööv you, inser hur mycket jag saknat dig, du är bäst!
Ja har en god nyhet, förutom Dr Dreamy i Grey´s så kommer du att få världens bästa serie i Oktober! Sverige har köpt in Green Wing, och den börjar sändas i Oktober, troligen på 5an eller nåt. Lika rolig som Python, lika Åååååhhh nej cringe som The Office, och lika läckra läkare som i Grey´s. Perfektion.
Sjukast hittills i tv-historien,men världsbäst. Vart ska man åka på bussresa om man vill på mysig julmarknad i Europa?

 
At 07 oktober, 2006 16:28, Anonymous Anonym said...

Jag tror att Calle är en av de mest mänskliga ministrarna i den nya regeringen. I vart fall om man ser det globalt.

 
At 09 oktober, 2006 09:05, Anonymous Anonym said...

Calle pratar roligt, det muntrar upp tycker jag.
Lena: Doppler: Klar. Bakom stängda dörrar: Klar. Saknad: halvvägs. Du har räddat mina tunnelbaneresor och jag är evigt tacksam.
Ankfejs: Man åker till Wien, och ingen annan stans. Bästa julmarknaden i världhistorien, toppad med gluwhein (hur stavas det nu då?)

 
At 09 oktober, 2006 09:53, Blogger Nyaga said...

Annars är min favorit kulturministern cecilia Steghö Ciló som för utom att hon haft svartarbetskraft och att hon inte visste att hon var idrottsminister oxå och hon varit chef för det ULTRAblåa tankesmedjan Timbro sagt i en radiointervju strax efter utnämningen till KULTURMINISTER så här:
"Jag måste vara ärlig och säga att jag inte har så mycket över för teater"

WHAT THA FAKKKK!!!!!!!!

 
At 10 oktober, 2006 10:11, Blogger Lena said...

Oj, det vara sannerligen mycket gott innehåll i dessa kommentarer. Främst måste jag uttrycka stolthet över att jag lyckats med min litteraturindoktrinering av storasyster Björk och glädje över en sjuk och fantastisk kommande sjukhusserie. För övrigt föredrar jag Lübecks julmarknad, den är samlad och liten. Berlin är så många små och spridda. Sedan har jag så klart inte varit på några fler, så det kan mycket väl tänkas att Wien kicks alla andra julmarknaders ass.

Och Nyaga; taaaack för att du åter igen påminner mig om varför jag inte röstar höger!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home