I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

torsdag, november 16, 2006

Jävla skitcancer

Jag är så förbannat trött på att folk ska behöva få cancer kors och tvärs hela tiden! Pappa får sin sista strålbehandling idag, men då fick jag istället veta att en annan jag känner har blivit sjuk. Min familj har ändå haft tur, behandlingen har gått bra och efter dagens behandling ska förhoppningsvis allt vara lugnt. De botar många, men alla har inte sådan tur. Jag är så jävla trött på det. Och ingenting kan man göra. Jo, man kan be, finnas där och allt sånt, men jag kan inte karva ut det sjuka och ta bort allt det onda. Nu känner jag visserligen ingen skuld för att jag inte kan göra det, men om jag kunde skulle jag så klart göra det utan att blinka. Det är bara det att det är så fruktansvärt meningslöst med allt sjukdomslidande, det lidande man får över sig då och då bara av farten i livet räcker ju liksom till som det är, man behöver inte spä på mer. Men man får ju inte välja. Det är ju så. Bara att gilla läget. Be. Finnas där.

2 Comments:

At 16 november, 2006 12:28, Anonymous Anonym said...

Jag visste inte att din pappa haft (vill inte skriva i presens) cancer. Skönt att höra att det gått som man vill att det ska göra.

// fian

 
At 16 november, 2006 15:50, Blogger Lena said...

Det har liksom inte varit så dramatiskt att jag behövt ventilera det med så många... och visst är det skönt att allt verkar ha gått bra!

 

Skicka en kommentar

<< Home