I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

fredag, oktober 27, 2006

Å revoarr

Nu åker jag snart. Eller snarare på söndag. Till Polen. Det innebär att jag kommer att blogga avsevärt mindre under en vecka eller så, typ inte alls. Men frukta icke, jag kommer åter. Se det snarare som en chans att verkligen få sakna kon, samtidigt som du kan vila i tryggheten att båset snart kommer fyllas igen.

Det tar emot lite att skriva idag, eftersom jag vet att varje nytt inlägg kommer att putta Giffelglädje-inläggget längre ner, och det är en så attans snygg bild att ha tillsammans med den gröna bakgrunden. Jag vet, jag vet, jag är knäpp, men det är ok. Jag gillar detaljer, så är det bara.

Annars är det fredag och det är ju alltid bra. I afton skall jag inmundiga hemgjord hummersoppa med de parentala enheterna, varefter ett större antal vinglas skall snudda mina läppar i H's sällskap. Av nostalgiska traditionsskäl ska vi bege oss till Kvarnen, så om ni kommer dit kan ni räkna med att springa på oss. Ifall att du inte hittar oss direkt kan du fråga vem som helst där efter de svårt smarta och charmerande damerna som minglar runt inne på H2O, glor med finess på ölhaket eller dansar nere på Eld så att svetten lackar och alla vill ha oss (fast de får tamejtusan inte talla, för då armbågas vi!), då kommer de peka er i rätt riktning direkt.

3 Comments:

At 28 oktober, 2006 12:06, Blogger Nyaga said...

Polen säger du.
Jag som hade storslagna planer på att bli bjuden på lunch i veckan.

Men nu får jag ta ner de skisserna från väggen och tänka om.
Fan då.

Men veckan efter det?

Då går jag efter parollen: Du väljer ställe, du betalar.

 
At 30 oktober, 2006 00:08, Anonymous Anonym said...

Muuuuhh..!

 
At 31 oktober, 2006 16:34, Blogger Lena said...

Har ingen koll pa nagonting i Polen. Lever utan almanacka och e glad for det. Aterkommer. =)

 

Skicka en kommentar

<< Home