I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

torsdag, oktober 19, 2006

Och den snörvlande framtid är vår

Jag har ont. Under näsan. Darn you, känsliga hud! Att man dessutom aldrig lär sig och envist snyter sig i toa- eller hushållspapper i början. Sedan är det kört. Har lock för öronen mest hela tiden också. Och det är minsann synd om mig. En hel del. Är bjuden på maskerad imorgon, men icke. Jag måste kurera mig.

Igår blev jag entledigad och fick gå hem vanlig tid istället för 22.30. Det var bra. Låg på soffan och kollade på veckans inspelade avsnitt av Cityakuten och Desperate Housewives. Pojkvännen tjatade in sig för att pyssla om mig. Jag är inte så värst keen på att bli ompysslad när jag är sjuk, men beslöt mig för att ge honom en chans. Han lagade mat åt mig. Det bästa var att han ställde ett ljus på brickan. Det är kärlek. Sedan köpte han dajm till mig, fast jag vet inte om det gills riktigt, för han gick faktiskt främst för att köpa glass och chips till sig själv. Hur som helst så var det helt ok att bli ompysslad lite, framför allt känslan av att han faktiskt vill göra det.

Om en liten stund ska jag ta min stackars nariga näsa, gå till apoteket och köpa mer nässpray och sedan halka iväg till vårt kapell och snacka med 20+gruppen om hur ens tro kan ta sig uttryck i vardagen. Intressant må jag säga.

Imorgon ska jag vara kompledig. Och på måndag. Ska visserligen tjänstgöra i mässan på söndag, men det tycker jag om ändå, så det känns som att jag får en hel fyradagars helg, bara sådär. Tjihoo.

Om 1½ vecka flyger jag till Polen med några av kidsen. Vi ska till Auschwitz och Birkenau i knappt en vecka tillsammans med två andra församlingar. Totalt blir vi 65 personer... plenty många. Ska bli intressant att åka tillbaka, och att denna gång ha mycket mer tid till att lära sig och ta in. Bra och nyttigt. Men likaväl skönt att vi också ska halka runt i Krakow och gå ner i den balla saltgruvan, för att väga upp allt det tunga.

Tjosan, vad jag nyser!

5 Comments:

At 19 oktober, 2006 18:35, Anonymous Anonym said...

Hujedamig va tråkigt, snor e nog D värsta jag vet, efter LÖSS vill säga. Vårt kära kontaktbarn har för andra gången fått löss, uptäckt av mig, förståss, mamman är helt oförstående, "han hade inga i går" HMMm jag gillar verkligen INTE löss. Även om vi är jättenoga att inte kramas med håret så känns det som om de där småkrypen hoppar över i mitt hår, så jag går o kammar o kammar....Men som tur är, inga löss på mig eller nån annan i familjen. Men va sköönt att du har en långhelg som du kan kurera dig på. En gammal välprövat medicinskt råd är wiskey rakt ner i strupen eller cognac blandad med varm mjölk en sk alexander. Tar inte direkt bort röda näsor, men man får en tendens att skita i näsan efter et par tre stycken.

 
At 20 oktober, 2006 01:14, Anonymous Anonym said...

Åhh..är du också en dajm-människa? Eller daim, som de tokigt nog döpt om det till. Som en liten () kan jag då sådär i förbifarten, och inte alls för att göra någon avundsjuk (vilket förövrigt är en av de få sjukdommar det inte finns några piller mot..än), nämna att någon (inga namn nämnda) klämde till med en rätt tjusig slogan och fick sig ett så kallat tivolidaim - 60 stycken smådaim, motsvarande 1,7 kg(!) - som tack.

 
At 20 oktober, 2006 08:31, Anonymous Anonym said...

Själv tog jag till mig den underbara reklamen för ett par år sen (gillar du inte daim? Daim gillar inte dig!). Jag gillar inte daim och det är ömsesidigt. Men hey, mer kvar till er. Jag tar saltlakritsen i stället, som kompensation.

 
At 20 oktober, 2006 11:29, Anonymous Anonym said...

Försvarets hudsalva är bra mot nariga näsor. Luktar rätt okej också, vilket ju är viktigt om man ska ha det under näsan...

 
At 23 oktober, 2006 20:25, Blogger Lena said...

Å, tack allihopa för tips och omsorg! =)

Kicki: STACKARS er! Löss verkar verkligen vara osympatiska djur!

GoBanana: Det heter DaJm. Allt annat är lögn. Jag är djupt imponerad av sloganskrivandet. Minns du måhända vad du skrev?

Storasyster Björk: Jag äter all saltlakrits också. Ju.

Huldra: Jag kör hårt på någon krämhistoria som heter Repair från Apoteket. Den är så fet och tjock att man nästan behöver spackelskrapa för att få på den, den gör sitt jobb och den gör det bra.

 

Skicka en kommentar

<< Home