I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

måndag, oktober 16, 2006

What's the deal?

Vad är grejen? Jag verkar ha ett otroligt masochistiskt drag som gör att jag väljer tidsmässigt otillgängliga personer att inleda relationer med. Den senaste tiden (för att vara mer bestämd, de senaste åren) har jag hamnat med folk som inte kan ses så mycket. Jag vill tro att de faktiskt ville träffa mig, men att de hade olika förhinder (typ att jobba så mycket att de kreverar, eller att bo 40 mil bort - eller som han själv så fyndigt sade; jag är geografiskt oattraktiv). Nu är det inte så värst mycket bättre. Tiden är svårpusslad. Jag tycker inte att jag har några övermänskliga krav i stil med att ses flera gånger i veckan och att göra allt tillsammans, så därför har jag dragit slutsatsen att jag tenderar att träffa personer med scheman och andra förutsättningar som inte är helt lättförenliga med mig och mitt liv. Och varför ger jag mig då in i det? Ja, det kan man sannerligen fråga sig. Men det är onekligen så att jag hellre är med någon jag tycker om men träffar sällan, än att vara tillsammans med ett pucko, alternativt en bra snubbe som jag dock inte är kär i, som kan ses stup i kvarten.

I lördags var jag ute med K och drack vin. Vi var fabulösa. Det kan ha att göra med att vi drack tre drinkar på 20 minuter innan vi gick hemifrån mig, men jag är inte säker.

På söndagen hann jag med följande saker;
*Vakna
*Vara bakfull
*Titta på TV
*Dricka Treo
*Äta frukost
*Säga hej då
*Glo
*Titta på tusen avsnitt av Project Runway (Jay vann, thank God!)
*Glo lite till
*Ligga på min säng och stirra apatiskt
*Sparka i höstfärgade lönnlöv som låg på marken
*Sitta på en bänk i den fantastiska höstluften och ha en livskris
*Glo ännu mer
*Skita i att diska och städa (kände att jag inte riktigt klarade av att ha för ordnat omkring mig)
*Äta helt ok pasta med citronsås
*Lösa korsord
*Glo even moore
*Lösa mer korsord
*Prata i telefon
*Vrida mig i sängen
*Gråta en skvätt
*Somna

En devis som jag tror på är att det i grunden är ensamt att vara människa (ingen annan kan ju liksom veta hur det är att vara du), men att det kan vara fantastiskt att dela den känslan med andra. Eller som Marit säger; Let's be alone together. Och så är det ju, men även om det är ensamt att vara själv, så är det fasen så mycket mer markant att vara ensam när man inte är det.

2 Comments:

At 16 oktober, 2006 15:51, Blogger Nyaga said...

Av de som var på din lista över saker du gjorde igår så gjorde jag följande saker...utifrån din lista då.

*Vakna JA
*Vara bakfull JA
*Titta på TV JA
*Dricka Treo JA
*Äta frukost Nja
*Säga hej då JA
*Glo O JA
*Titta på tusen avsnitt av Project Runway (Jay vann, thank God!) NEJ
*Glo lite till JA
*Ligga på min säng och stirra apatiskt JAPP
*Sparka i höstfärgade lönnlöv som låg på marken NEJ
*Sitta på en bänk i den fantastiska höstluften och ha en livskris NEJ MEN NÄSTAN
*Glo ännu mer JORO
*Skita i att diska och städa (kände att jag inte riktigt klarade av att ha för ordnat omkring mig) JAJJAMENSAN
*Äta helt ok pasta med citronsås NEJ HAMBURGESOS MED EN MASSA DIPPAR
*Lösa korsord NEJ FÖR KOMPLICERAT
*Glo even moore JAHAHADÅ
*Lösa mer korsord NEJ SOM SAGT
*Prata i telefon LITE
*Vrida mig i sängen JAHADÅ
*Gråta en skvätt JAPP
*Somna TILLSLUT
bara om du undrade alltså-

 
At 16 oktober, 2006 20:46, Blogger Lena said...

Åh, vad skönt! Det var inte bara jag! Det gör inte så mycket att du inte löste korsord och inte kollade på Project Runway, det vägs liksom upp av att du också lipade, nästan livskrisade och låg apatisk i sängen! Spank you. Spank you. Spank you.

 

Skicka en kommentar

<< Home