I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, oktober 17, 2006

Bacillusker

Jag är torr i halsen, på det där sättet när det inte spelar någon roll hur mycket läckerol man käkar (OBS! Kan ha "lätt" laxerande effekt...) eller hur mycket vatten man dricker. För mig är det det säkraste tecknet på en eventuellt annalkande förkylning. Nu har torrheten (den i halsen alltså, oroa er inte, jag är fortfarande skitrolig) fått sällis av nässnörvel. Jag ska nog bege mig hem alldeles strax och sörpla i mig lite c-vitamin och echinagard. För det är ju inte alls läge att vara sjuk. Det är ju aldrig läge, men just nu är det särskilt illa. Ungefär som; Ni är den bääästa publik vi nååågonsin haft (och det säger jag inte bara för att vara snäll). Nu är det i ärlighetens namn inte så illa. Det jag verkligen vill och behöver vara frisk för är för att se pojkvännen spänsta runt och sjunga på scenen på söndag + att jag måste vara allert när jag ska åka till Polen på söndag i nästa vecka. I övrigt kan jag vara hur sjuk som helst nästan, men jag vill helst slippa. Eller förresten så har jag ett hembesök och ett själavårdssamtal nästa vecka som inte direkt går att lägga över på någon annan heller. Men blir man sjuk så blir man, och de flesta brukar förstå.

Jag skulle vilja kunna leva på Noblesse med apelsinsmak.

1 Comments:

At 17 oktober, 2006 22:41, Blogger Nyaga said...

Mmmmmm, noblesse med apelsinsmak.

Jag tycker choklad är gott. Men choklad med apelsinsmak är banne mig något alldeles extra!
Romerska bågar, always, marabou med apelsinkrokant...ahhhhh...

Nä, nu måste jag sluta tänka på choklad, annars slutar det med att jag kommer lubba ner till slevvan som(o)turligt nog ligger 2 min från min dörr.
MAx hamburgesohak..1 min.....jag kommer bli fetast i världen om jag inte jobbar på min karaktär....eller vafan, jag är ju aldrig hemma ändå......Mmmmm choklad med apelsinsmak...ahhhh.......Jag tycker choklad är gott. Men choklad med apelsinsmak är banne mig något alldeles extra!
Romerska bågar, always, marabou med apelsinkrokant...ahhhhh...Mmmmmm chååååklad....Nä, som sagt. NU måste jag sluta tänka på choklad att slutar det med att jag lubbar ner till slevvan och köper all ajävla choklad de har...Mmmmm..Choklad.....ahhhhh...

 

Skicka en kommentar

<< Home