I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

måndag, oktober 16, 2006

När jaaag blir stooor....

... ska jag nog bli personal shopper. Eller inte. I mitt tycke gjorde jag dock ett mycket bra jobb idag! Har konstaterat att detta måste vara det bästa sättet att shoppa på; man får tycka en jävla massa, men man behöver varken bli varm av att klä av och på sig och prova allt + att man inte behöver betala för hela faderullan. Nu är det dock så att jag redan har mitt drömjobb. Men ändå. En annan karriär som skulle funka skitbra vore att starta en organisationskonsultfirma. Jag är skitbra på att organisera både abstrakta projekt och rent fysiska grejer. Ge mig ett rörigt förråd, plastbackar och en sådan där Dymo-grej som man skriver textremsor med, så blir jag alldeles till mig!

Nu har pojkvännen just visat sina nya kläder. Han är galet tjusig! I did good!

3 Comments:

At 17 oktober, 2006 08:31, Anonymous Anonym said...

Kära Lena, jag har ett förråd och kan skaffa en dymo-grej. Du är SÅ välkommen hem till mig! Sen vill jag upplysa om att nästan alla har livskriser på bakfyllan, så du är inte så konstig som du kanske tror ibland. (konstig-ja, men inte på det viset ;)

 
At 17 oktober, 2006 11:13, Blogger Lena said...

Jag kommer som ett jehu! Men du ska veta att jag är dyr. Bra (antagligen bäst), men dyr.

Vaddå? Är det fler som livskrisar på bakfyllan? Va? Nä. Nu går skam på torra land.

 
At 17 oktober, 2006 11:42, Blogger Nyaga said...

Att livskrisa på bakfyllan är lika naturligt som att tappa lite omdöme på fyllan.
Att man tycker att man är lite snyggar, lite smartare, att man komma klara morgondagen galant....ett glas vin till gör inget osv osv

 

Skicka en kommentar

<< Home