I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

onsdag, oktober 25, 2006

Giffelglädje

Idag var jag på Konsum på Östermaaaaaalm. Jag känner mig alltid lite fel när jag är där (Östermalm alltså, inte Konsum). Lite off. Lite sunkig. To top it of var jag på NK innan, var tvungen att slinka in på Forex där. Lite klassresevarning. Fast inga fulla nior. Inte heller någon förändring i min egen samhällsklass. Snarare så att jag var på resa, på utflykt, för att hälsa på i andras klasser. Och jag är andraklassens. Haha. Vet inte om någon annnan tänkte så om mig, oftast är ju ens egna nojor just bara ens egna. Jag var ute på shoppingrunda för att hitta ett bra andaktskors att ta med på Polenresan. För er som inte är så värst kyrkligt bevandrade kan jag berätta att det inte direkt vimlar av dylika kors på Åhléns och så, därav att jag var tvungen att flänga runt och slutligen landade i de fiiinare delarna av hufvudstaden. Till slut hittade jag ett acceptabelt exemplar, och beslöt att fira med att halka in på tidigare nämnda Konsum för att införskaffa någon slags dryck. Väl där inne var det som om himlen öppnade sig och en änglakör sjöng medan de bars fram för min syn. De är här nu. Tjoho.


Livet blir alltid lite bättre när man får käka saffransbullar med mandelmassa i. Nu var det visserligen bra innan (den enda smolken som går att skönja i bägaren är faktumet att jag har två små olivoljefläckar på min ärm efter luncheskapaderna), så det innebär att allt gick från att vara bra till att bli väldigt bra.

Ska masa mig iväg till Wallmans snart och se pojkvännen sjunga, spela och charma brallorna av alla medelålders damer. Och jag ska fasen inte bli sotis, men om han ger mig en sådan där fejkblink med ena ögat så kommer jag peta ut det med min gaffel. Ehm. Japp...

Jag har sett alldeles för lite (och då har jag ändå kollat massor) på konsert-DVDn med Robbie Williams där han sjunger massa Sinatra och liknande tillsammans med en stor symfoniorkester. Jag blir trollbunden. Hänförd. Det är så jäkla bra! När har sjunger "I will talk & Hollywood will listen" har jag ståpäls i själen, och när han avslutar med "My way" och nästan börjar gråta på slutet kan jag liksom inte vara någon annan stans än just i den stunden.

Jo, förresten, jag vill bli triss-miljonär. Glömde säga det.

1 Comments:

At 25 oktober, 2006 19:00, Anonymous Anonym said...

Det var verkligen inte min avsikt! Jag är vanligtvis inte den typiske samlaren, jag har lärt mig den hårda vägen hur jobbigt det är att samla på än det ena, än det andra. Bland annat av den anledningen har jag en vinter- och sommargarderob, varje gång jag skiftar får jag tillfälle att rensa ut kläder jag inte längre gillar/använder. De små Milne-figurerna tror jag faktiskt att jag samlade av någon obskyr anledning (troligen för att få samlingen komplett och sätta upp dem bakom glas på en hylla som jag aldrig köpte), och även om jag då inte visste att jag skulle göra en mobil till mitt barn av dem kom de ju till användning till slut... Anledningen till att de inte har slängts är nog enbart att jag hade plats över.

 

Skicka en kommentar

<< Home