I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

torsdag, november 09, 2006

Frälsare med hörselskada och aliens

Nu ska jag inte älta Auschwitz mer. I alla fall inte idag.

På personalmötet idag gick vi igenom andra trosartikeln i trosbekännelsen. Ni vet... Vi tror på Jesus Kristus, Hans enfödde son vår Herre... osv. Det som handlar om Jesus. Vi roade oss med att skriva "Korsfäst,döv och uppstånden" istället för död. Dessutom ställde vi oss stilla frågan vem Hans egentligen är, eftersom han ändå är pappa till Jesus. Jag som trodde det var Gud, eller möjligtvis Josef. Hm. Och så säger de att kristna inte har humor.

En annan kul sak, som i ärlighetens namn är väldigt mycket roligare, är att min syster börjar bli tjock. Nu kanske ni tänker att det är elakt att glädjas åt andras viktuppgång bara för att själv känna sig smärtare i kontrast. Det fallerar dock dels på att även jag själv har ätit min beskärda del av chokladmuffins, men främst på att hennes putighet är lokaliserad i mittsektionen. Hon har alltså fått en ny inneboende och jag ska bli moster. Alla tror att det blir en pojke. Jag är glad så länge det inte blir en hundvalp, eller någonting som kommer ut rätt genom magen, som en alien. Jag har aldrig gillat hundar. Eller elaka aliens. Hur som helst så är det antagligen det roligaste som hänt mig ever, och då kan man tänka sig hur roligt det är för henne och min svåger! Tjoho!

En annan sak är att alla borde läsa Stefan Sundströms krönikesamling Om mjölkens symbolvärde. Återkommer konstant till den och konstaterar varenda gång att mitt liv blir lite bättre när jag får bläddra i den. Man kan läsa mer om den här.

4 Comments:

At 09 november, 2006 16:41, Anonymous Anonym said...

Jag vet en liten hund som du inte har alltför mycket emot! *mallig*

 
At 10 november, 2006 09:29, Blogger Lena said...

Oj, vilken? Det är alltid lite lurigt när folk är anonyma... Nu vill jag inte trampa någon på tårna... men den enda hund jag har har GILLAT är Lukas, alla andra står jag ut med... jag är en dålig människa.

 
At 10 november, 2006 10:17, Anonymous Anonym said...

Ah, glömde min anonymitet. Då står du iallafall ut med Alfons :)

// fian

 
At 10 november, 2006 10:32, Blogger Lena said...

Ah, I see! Jo, jag står absolut ut med honom, och jag vill honom sannerligen allt väl, bara jag slipper klappa!
Men vet du vad, Fian, jag tycker om dig mer! =)
Du kan klicka i "Other" och skriva att det är du, om du nu vill det. Om du vill fortsätta vara hemlig är det så klart helt optional!
Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home