I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

fredag, november 17, 2006

Nymodigheter; alltid av godo?

Tack, tack, tack kära K för att du upplyser mig om sådana här vansinnigheter! Ny produkt i findus sortiment är *trumvirvel* JULTALLRIK 375 gram. I denna lilla påse får man enligt innehållsförteckningen 39 g köttbullar, 40 g prinskorv, 120 g Janssons frestelse, 55 g brunkål, samt 121 g risgrynsgröt med sylt...

För er som tror att det här är ljug, eller om ni vill veta näringsinnehåll eller annat skoj så kan ni kolla vidare här.

Hur klarade vi oss förut?

5 Comments:

At 17 november, 2006 17:27, Anonymous Anonym said...

Men alltså. Jag får en jobbig, ledsam, tragisk känsla av det här. Är den där "best of Christmas"-tallriken till för alla de som inte är bjudna någonstans eller har någon att fira jul med? :-(

 
At 18 november, 2006 20:22, Blogger Nyaga said...

Oj oj det känns som ett skämt!!!
JAg är hemma idag och är sjuk.
Så då har jag passat på att göra en myspace sida till mitt lilla band.
Så sväng gärna förbi och lyssna om du har lite tid över.

Och jag är ju såklart väldigt nyfiken sen på vad fröken tyckte.
http://www.myspace.com/thenerg

see ya!

 
At 19 november, 2006 21:57, Blogger Lena said...

Huldra: Alltså, jag chockades verkligen av mig själv och att jag faktiskt INTE gjorde vemodighetskopplingen! Det ligger annars alltid för mig att gräva ner mig i missär, även om den inte finns...

 
At 20 november, 2006 01:19, Anonymous Anonym said...

Nieochenhalv procent fett! I julmat. Det måste vara fel.. Fett skall det vara! Så att du sitter där sent på julaftonskvällen med en mage som uppvisar skrämmande proportioner - rätt nöjd, men samtidigt milt flåsande - och lovar dig själv: aldrig mer så här mycket mat *pust*. 375 g Findus-smörja med ynkans lite fett i. Det blir väl ingen julkänsla..;P

 
At 20 november, 2006 13:07, Blogger Lena said...

Oj, du får skriva till Findus och be dem slänga in ånminstone 20 g extra ister, för säkerhets skull!

 

Skicka en kommentar

<< Home