I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

söndag, december 24, 2006

God jul

Då är det julaftonskväll igen. Min julfeeling har varit under all kritik. Har ingen gran. Mina lätt julfascistoida tendenser har varit under nollstrecket. Men jag saknar det inte. Ingenting. Det braiga är att jag har sluppit det där julvemodet också. Den där lilla magklumpen över livets orättvishet och sorgen över att alla inte kan få ha det lika bra som jag. Inga berg, inga dalar. Men vi har pusslat. Det är som ett gift! Är trött, men måste vara vaken en näve timmar till, ska jobba på julnattsmässan.

Jag tycker om marsipan. Och lutfisk. Och massa dagars ledighet kvar. Fick jättefina julklappar av pojkvännen, bra och genomtänkta. En av dem är att han fixat så att vi ska gå och se på Cabarét när vi är i Göteborg, och äta gott innan. Mycket bra klapp! Tid och umgänge är tusan så mycket bättre än prylar. Om det inte är Body shops bodybutter med mangolukt. Men det fick jag också, så allt är bra.

Karl Bertil är antagligen bäst i världen.