I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, december 05, 2006

Hjärnblödning?

Eller i alla fall ett litet hematom...? Har fortfarande ont i huvudet efter söndagsnattens encounter med taxidörren. Ibland, fast väldigt, väldigt sällan, kan jag tappa kontrollen i händerna. Jag blir fumlig, det är svårt att skriva (både på tangentbord och för hand) och det känns som att armarna mest bara hänger där. Vanligtvis oroar jag mig inte ett dugg, det går alltid över till dagen efter. Men när man just har fått sitt huvud klämt i en bildörr kan det hända att de paranioda, hypokondriska tankarna får ett eget liv.

Helt plötsligt hade jag någon slags blödning i hjärnan, eller i alla fall någon slags hjärnskakning eller -kompression av något slag. Tänkte att det vore lite nesligt att inte vakna, eller att vakna och inte kunna röra sig. Funderade på om jag skulle lyckas ringa efter hjälp med rejält nedsatt rörlighet. Är det bäst att ringa 112, eller att ringa mamma och pappa och så får de ringa efter ambulans och komma och släppa in dem, så att de skulle slippa slå in dörren - i och med att jag inte kan gå upp och öppna? Mina tankar kan ha blivit liiite färgade av att jag kollade på Cityakuten när jag kom hem. Doktor Kovac fick elak medusin så att han var helt förlamad och inte ens kunde andas, men att han samtidigt var medveten om allt. Kanske. Men jag är inte säker.

Hur som helst så lever jag idag. Har fortfarande ont, men händerna fungerar.

2 Comments:

At 10 december, 2006 18:27, Blogger Nyaga said...

Jag är chockad.
Huvet.
I en bildörr.

Är det bra jobbat eller är det BARA konstigt?

Jag kan inte bestämma mig.

Försöker mest frammana en bild av hur det såg ut.

 
At 11 december, 2006 13:27, Blogger Lena said...

All of the above, skulle jag sätta mina slantar nu. Det har slutat göra ont. Det är bra.

 

Skicka en kommentar

<< Home