I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, november 28, 2006

Bra och dåligt

Dåliga saker idag:
* Jag var tvungen att gå upp halv åtta idag, trots att jag hade sovmorgon, för att en hantverkare skulle komma hem till mig.
* Jag klev på mina ipodhörlurar så att det krasade i morse.
* Vaknade med världens huvudvärk.

Bra saker idag:
* Hantverkaren satte upp en duschdraperistång, så att jag kan stå och duscha utan att blöta ner hela badrummet.
* Hörlurarna klarade sig, det var bara en liten plastgrej som sprack.
* Det finns treo.
* Tack vare att hantverkaren var så effektiv så kunde jag gå och sova en timme till. (Dålig parenetes är dock att jag blev väckt av telefonen i tuppluren)
* Det var min syster som ringde och väckte mig. De hade varit på ultraljud och fått veta att det är en liten kille som skvalpar runt där inne, och att allt såg bra ut. Har fått ultraljudsbild på mms. Det är ett bloody mirakel varenda gång det funkar med att människor blir till! Antagligen är detta dessutom världens bästa bäbis.
* Jag småpratade med en granne på väg till tunnelbanan, det var jättetrevligt och gjorde mig glad.
* Jag har köpt en liten box med tre cd-skivor med jul- och adventsmusik. Annars har man ju alla mer pop-influerade varianter, typ Absolute christmas, och de är jättebra - men det här är hard core klassiker, and I love it! Det tokiga är bara att några av de bästa dängorna framförs av gosskörer och då är det så jäkla svårt att sjunga med p.g.a. tonarten. Någon som vet vart man kan köpa en extra hals?
* Jag har lagom najs träningsvärk i den bakre regionen.
* Mina jeans sitter som en smäck igen. Det braiga med att vara lite av en viktpendlare är att man titt som tätt får glädjen att åter igen passa i kläder. Ibland på uppvägen, och ibland på nervägen, so to speak.
* Faktumet att de bra sakerna outnumbers de dåliga, by far.

1 Comments:

At 29 november, 2006 16:12, Anonymous Anonym said...

Bäbis bäbis!! Systra min ska kolla upp allt den 19 Dec. Spännande. Känns som att jag är mer exalterad än vad hon är :)

// fian

 

Skicka en kommentar

<< Home