I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

onsdag, november 22, 2006

Magklumpen strikes back och Nyaga

Magklumpen kom. Den gick. Den kom tillbaka. Det pratades. Det gräts (läs: jag grät). Nu är det bättre. Saker är avhandlade och det är bra, men samtidigt så tar det alltid en stund att skaka av sig all gråt. Och så finns ju alltid oron kvar. Tänk om jag har förstört något? Men jag måste ju våga säga till, våga ta plats. Ni som känner mig kanske tycker det låter lite suspekt att jag kan ha svårt att ta plats, men jag kan vara otippat mycket självuppoffrande. Som att mina känslor inte gills lika mycket. Dumt. Dumt. Dumt. Nu vågade jag. Det är bra. Men samtidigt blir jag alltid lite orolig över konsekvenserna innan allt har lagt sig igen.

Nu över till bättre saker. Nyaga har en bra blogg. Han är i och för sig bra som person också (förutom att han skulle vinna VM i att tvingas avboka luncher... nudge, nudge), men eftersom han kanske inte är beredd att träffa er alla över en fika sådär i brådrasket så kan jag rekommendera hans blogg. Ett ytterst bra exempel på inlägg är det om en mycket känd kedja av närbutiker. Läs och skratta. Elakt är bra.

4 Comments:

At 23 november, 2006 19:03, Blogger Nyaga said...

Wiiiiieeeeeeeeeeeeee!!!
Jag vinner VM!!!!!

Jag är fortfarande sjuk, men förhoppningsvis frisk nästa vecka, då kanske vi kan boka nåt igen som jag kan ställa in?

 
At 24 november, 2006 13:14, Blogger Lena said...

Råkkenråll! Jag kan luncha måndag och tisdag.

 
At 24 november, 2006 15:31, Blogger Nyaga said...

Tisdag it is!!!!!!!!
Vi hörs tisdag förmiddag...is that allright with you?

 
At 24 november, 2006 15:39, Blogger Lena said...

Det funkar! Men runt halv ett skulle vara bra för mig. Odenplan kanske? Haha, nu ville jag planera på en gång i alla fall... sån är jag!

 

Skicka en kommentar

<< Home