I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

måndag, november 27, 2006

Musiktips extraordinaire

Hej ärade ni. Om ni inte visste det så måste ni lyssna på Svensk Pop. De är bra, roliga, svängiga och efterlämnar alltid en känsla av att man är en studsboll. Igännkänningsfaktorn är antagligen högre än de flesta vill erkänna. På deras hemsida kan man lyssna på och ladda ner deras musik aaalldeles gratis (utom den senaste fullängdsplattan).

Roligast och bäst just nu är (helt i inbördes ordning);
1.) Tänk på mig! (Goda tips för par vars kärleksliv går lite på sparlåga. Vad sägs bara om strofen Nästa gång ni älskar, tänk på mig. Då kan man hålla på längre om man är kille, å det blir skönare om man är tjej (eller gay), så nästa gång ni älskar, tänk på mig!)
2.) Hon bor i Farsta (Bittert epos över hur kollektivtrafikens kostnader påverkar - läs: kör ångvält över - kärlekslivet)
3.) Jag ska ligga med hela världen (Eh. Ja. Rätt talande titel. Lössläppthet behöver inte vara av ondo.)
4.) Jag slog ihjäl min älsklings nya älskling (Tips på effektiva sätt att likvidera den person som lagt vantarna på ens ex, för att sedan kunna norpa tillbaka denne. Exet, alltså.)
5.) Busslåten (Åter igen kombination av bitterhet och kollektivtrafik. Denna gång är det tidtabellerna som får sig en känga.)

Lyssna. Lovar att du kommer gilla det. You bet. Eller så är du lite defekt som inte kan processa musiken på rätt sätt, men det är inte mitt fel.