I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

onsdag, november 22, 2006

Mina räddare och riddare i skinande rustningar

Måste kredda två företeelser som är bra för mig. Det finns mycket annat också så klart, men just nu blir det dessa två.

Det första är min kära vän J. Hon är fantastisk på alla sätt och vis. Hon ger mig nya perspektiv och en grundkänsla av att jag duger som jag är. Hon är faktiskt den första människa som jag ringer för att be om råd. Andra har jag ringt för att prata av mig med, och det är jättebra, men med henne kan jag få göra det och få bra tankar till hur jag ska agera, utan att det känns som att hon säger åt mig vad jag ska göra. Det är inte ofta man får så goda nya vänner i vuxen ålder. Tack för att du finns!

Sak två är Tjuvlyssnat som ger mig en ofantlig mängd småfniss och gapskratt. Det är ett ställe där folk skriver in knäppa saker de hört folk säga. De flesta av er har säkert redan tokkoll på denna sida, men till er som inte har det kan jag bara säga en sak; gör dig beredd på att inte kunna sluta läsa. Jag har kommit fram till att bland det roligaste jag vet är lyteskomik light. Alltså inte när man skrattar åt att någon är fel, utan åt att de gör fel. Framför allt felsägningar är galet skoj! Jag måste vara en av få som faktiskt köper böcker med dumma citat till mig själv. Roligaste tjuvlyssningen just nu är denna. Enjoy.

3 Comments:

At 23 november, 2006 19:05, Blogger Nyaga said...

Tjuvlyssnat är en förbannat rolig site!!!

JAg måste länka till dig från min blogg kom jag på. Ska göra det nåndag.

 
At 24 november, 2006 13:15, Blogger Lena said...

Please do! Jag menar, vem är du att beröva andra människor möjligheten att läsa mina inlägg?

 
At 24 november, 2006 15:30, Blogger Nyaga said...

Well......

 

Skicka en kommentar

<< Home