I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

torsdag, december 21, 2006

So long, suckers!

Sitter på jobbet och har precis skrivit ett kick ass beredelseord till gudstjänsten 26/12. Temat är Martyrerna, så det är inte helt enkelt, men jag har lyckats riktigt bra, om jag får säga det själv. Nu ska jag bara fixa ett par grejer till, sedan är jag off. Alltså inte off som i lite ledsen och avslagen, utan off som i att sticka från jobbet och ha semester. Förutom att jag ska in och jobba 26/12 så är jag ledig i 2½ veckor. Sweet!

Var förresten och lunchade med F och hennes flickvän J idag, kalasmysigt och gott. Spank you för det.

Jag blev bjuden på nyårskalas och jag hörde mig själv tacka ja. Och vara glad över det. Wierd. Jag som alltid brukar sura på nyår. Så nu måste jag hitta en klänning. Jag skulle vilja ha en svart med mycket urringning och halvlånga ärmar. Gärna omlottvariant. Får se hur jag lyckas.

Kommer så klart blogga lite här och där under ledigheten, så frukta icke.