I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

fredag, december 15, 2006

Inte tillräckligt intressant inläggsinnehåll för att skriva en klatshig rubrik

Dagens låt är First day of my life med Brighteyes. Tycker mycket om videon också. Folk är rara och har hörlurar. Det kanske skulle bli den nya grejen att göra i musikvideos, istället för att sångaren bara går, älgar på, oberoende av vad som händer runt om. Kanske.

Idag ska jag gå på mässa på lunchen. Det är bra. De flesta tror nog att man ska åka till Älvsjö eller Sollentuna då, men jag ska bara till Gustav Vasa kyrka.

I övermorgon ska jag ta med pojkvännen på överraskningsmys. Är i princip säker på att han inte läser det här, men jag vill inte ta några risker, så jag berättar efteråt vad det är.

Jag vill äta hamburgare med plenty ost. Eller sushi. Men allra helst vill jag kramas. Ligga nakna under täcket och bara känna hud mot hud. Kanske slumra lite, vakna, vrida på huvudet och se honom ligga där bredvid. Men det får jag göra inatt.