I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, januari 09, 2007

Nyårslista?

Jag vill också skriva en sådan däringa lista över förra året. Det dumma är att jag bara minns det som hände sista halvan av december. Men ändå så vill jag försöka. Tycker dock inte att det känns helt lattjo att bara sno någon annans lista rakt av. Därför tänkte jag att ni andra skulle få skriva förslag på kategorier, eller varför inte en hel lista, i kommentarerna. Ni får dock gärna sno andras listor och klistra in frågorna bland kommentarerna, för då behöver jag inte låtsas om att jag vet det. Vad sägs?

2 Comments:

At 09 januari, 2007 22:20, Anonymous Anonym said...

Vad sägs om: "5 saker jag ångrar att jag gjorde 2006" (Borat garanteras en topplacering), "4 saker jag definitivt INTE ångrar från 2006" (Yasuragi garanteras topplacering), "3 skivor inköpta under 2006 som jag bara inte kan leva utan" (Marit garanteras topplacering), "under 2006 inledde jag 2 lyckade gudstjänster på följande vis:" (Inga gissningar på topplacering..), "1 motivering till varför Lenaloppans blogg kommer att bli ännu mer läsvärd under 2007"

Siffrorna modifieras givetvis efter behov och kreativitet.

 
At 11 januari, 2007 10:31, Anonymous Anonym said...

Äsch, va fan.. jag vill också ha en lista! Listor e bra, man kan ju checka av dem och sånt, det tycker sådana ordningsfreaks som jag om.. Men jag har inga bra saker attt sätta p en lista just nu som inte är direkt relaterat till krypet i min mage, all tideräkning 06 och 07 komemr baseras på när man fick reda på det, ultraljudet, första sparken, födelsen och så vidare... Mitt enda bra förslag till lista är en punkt 1. Du skall bli världens bästa moster (beskedet frambringades söndag 20 augusti 2006).
Det var typ allt..

Puss på dig! / syster & vilt-viftande-sparkande-hickande-kryp

 

Skicka en kommentar

<< Home