I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, maj 08, 2007

Välkommen till världen!

Och nu är han här!!! 17.39 föddes världens antagligen bästa bäbis, min systerson. Ett riktigt kvalitetsbarn! Har inte pratat med det nyblivna moder- och faderskapet, men enligt emottaget mms mår de bra allihop. Han är så rysligt fin. Jag började nästan gråta på tunnelbaneperrongen när jag fick bilden. Nu är jag alltså moster. The best one ever. Nu ska jag ägna hela mitt liv åt att övertyga honom om detta.

10 Comments:

At 08 maj, 2007 20:30, Anonymous Anonym said...

Oh, och jag börjar nästan gråta bara av att läsa din blogg :o) GRATTIS till alla berörda!

// fian

 
At 08 maj, 2007 22:39, Anonymous Anonym said...

Jippi va kul, nu är allt bara frid o fröjd..... Jag har kollat flera gånger om dan efter detta, och nu äntligen:-D
Hela familjen här hemma hurrar och grattar, maken ropar från sovrummet "hälsa från mig med" så nu är d gjort. Kan du inte vidarebefodra fotot till mig??

 
At 09 maj, 2007 08:50, Anonymous Anonym said...

Nu du, moster Lena, nu kan vi tävla på riktigt!

 
At 09 maj, 2007 18:00, Blogger Lena said...

Fian: tell me about it!

Kicki: will do, försökte med ett mms tidigare idag, men det bråkade. Ska göra nytt försök.

Moster: Var beredd på konkurrens! ;-) Men även om jag lyckas slå dig så kommer du lätt alltid vara världens näst bästa moster. Och min bästa kommer du alltid vara!

 
At 11 maj, 2007 11:03, Anonymous Anonym said...

Grattis!!!!

 
At 12 maj, 2007 12:05, Anonymous Anonym said...

Stort grattis! :-D

 
At 12 maj, 2007 14:21, Blogger Lena said...

Tack tack! =)

 
At 13 maj, 2007 21:38, Anonymous Anonym said...

Grattis, och krama syster fran mig nar du ser henne harnast (ja jag e i England och har inga prickar...)

Kram
Annika

 
At 17 maj, 2007 18:25, Anonymous Anonym said...

Ojoj. Jag är sen som vanligt! Grattis till mosterskapet och hälsa och gratta alla de andra inblandade!

 
At 17 maj, 2007 21:24, Blogger Lena said...

John: Tack så mycket! Kommer precis hem igen från underverket! Har lagat mat åt de trötta föräldrarna och sett till att pyret somnade, för han gör minsann det hos moster Lena även om han trilskades innan. =) Ska hälsa!

 

Skicka en kommentar

<< Home