I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, april 24, 2007

Lite bilder, till slut

Sådärja. Nu har jag varit duktig och tagit bilder på mitt ommålade hem. Dock har jag inte varit så duktig att jag ägnat tid åt komposition och ljussättning, utan snarare använt mig av titta och tryckmetoden.

Så här ser det ut i min långsmala hall. Klädhängare och grejer åt vänster när man kommer in, och klädskåp och datorhörna till höger.


Om man sedan kastar in ett getöga i mitt sovrum möts man av följande vy. Min favoritfeature, som dock tyvärr inte syns på bilderna, är stjärnhimlen i taket över sängen, som lyser i mörkret.

När man sedan beger sig in i mitt kök ser det ut så här.

Det känns dock viktigt att påtala att det inte alltid är så här fint. En mer rättvisande bild av mitt hem, här representerat av kökets matlagningsavdelning, är denna.

Det senaste verket är dock, som ni vet, vardagsrummet. Där läshörnan med fåtölj nu befinner sig har jag dock planer på att placera ett piano. När jag lyckas få tag på ett.

Avslutningsvis tänkte jag, för att skänka er största möjliga glädje, publicera ett otroligt vackert foto på jårs trooly. Jag är förtjusande, dazzeling, och inte helt nykter. Taget på långfredagen, hepp.

5 Comments:

At 25 april, 2007 08:30, Anonymous Anonym said...

Alltid lika fabulous fotogenique ;)
Jag står fast vid min åsikt att ditt nystajlade hem är fantastiskt fint! Själv har jag mini-stajlat balkongen med lila blommor, mycket somrigt, nu väntar jag bara på att solen ska nå vårt lilla hörn så att jag kan sitta ute.

 
At 26 april, 2007 15:27, Anonymous Anonym said...

Ha ha, inget gör oss så vackra som en liten gnutta inmundigat alkohol ;o) Det är därför jag ser ut som en flodhäst eftersom jag inte fått någon alkohol på nio månader.. Inte konstigt heller att ammande småbasrnsmammor kan se lite slitna ut!

Dessutom är ditt senaste inredningsprojekt sjukt snyggt och välmatchat vilket, som du vet, jag är mycket förtjust i (välmatchat alltså ;o)

// Gravid syster på övertid, och inte ens övertidsersättning eller OB får man -BLÄ- man KAN vänta för länge på något gott!

 
At 27 april, 2007 10:25, Blogger Lena said...

K: Tackåtack. Du har så rätt, så rätt.

Systeryster: Jag tycker att bäbisen ska vara snäll mot sin mamma och komma ut. Nu!

 
At 27 april, 2007 14:40, Anonymous Anonym said...

Fan du, det där blev ju sjukt snyggt!

Grattis till ett så fint hem!

 
At 01 maj, 2007 17:57, Blogger Lena said...

Spank you! In the words of K: Lena, du är ju ett inredningsgeni! Och jag kan ju inte annat än hålla med... =)

 

Skicka en kommentar

<< Home