I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

torsdag, februari 22, 2007

Mermermer musik!

Bara för att jag äntligen fick tummen ur röven så måste jag skriva mer.

Jag blir ofta besatt av låtar och lysnar igenåigenåigen. Just nu är jag fullkomligt förtrollad (vilket faktiskt är snäppet värre än vad det brukar vara) av Accidental babies med Damien Rice. Vill man kolla text kan man göra det här. Den är så vacker och jag andas liksom i en annan takt när jag hör den. Att vara "den andra". Att se så mycket i någon och undra om någon annan verkligen kan förstå. Så mycket själ och kropp och längtan och glöd. Makalöst vackra ord. Sagolikt vackert piano. Lova att ni lyssnar. Lova!

2 Comments:

At 23 februari, 2007 10:06, Anonymous Anonym said...

Jag håller med, den var verklig förtrollande bra.
Hoppas ni får det underbart på Hasseludden
Kram moster

 
At 23 februari, 2007 10:54, Blogger Lena said...

Tack, tack! =) Ser så himla mycket fram emot 21/3, ska bli så skoj! Kramkram älskadebästamoster!

 

Skicka en kommentar

<< Home