I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

måndag, februari 12, 2007

Frieri

Ok. Här kommer det.
Cdon, vill du gifta dig med mig?
Slängde vid lunchtid i fredags iväg en beställning på de prylar jag räknade upp i senaste inlägget, och imorse innan jag hann iväg till jobbet så damp de ner på mitt hallgolv. Det är för bövelen som ett litet mirakel varenda gång. Och så känns det som att det är gratis. Tills man måste betala fakturan.

I fredags hade jag över mina kollegor på middag, det blev kalasmysigt. Var dock mer förkyld än jag ville erkänna. I lördags skulle jag ut och vara fabulös med K. Hade VERKLIGEN sett fram emot det. But noooo. Förkylningen gick över i en ny fas (snorsnorsnor och mer host), så det var bara att glömma. Så surt. Men det är bättre nu, och vi ska hitta en ny dag att kalasa på.

Och nästa vecka har jag och J halvårsdag. Det har gått ruggigt fort, och samtidigt är det som om han alltid varit där. Har nog aldrig känt mig så självklar med någon förut. Därmed inte sagt att det alltid är lätt och aldrig blir fel, men det är ändå precis som det ska, att det är han och jag.

2 Comments:

At 12 februari, 2007 19:16, Anonymous Anonym said...

Kan bara meddela att gråta framför TV´n är ett släktdrag!

Förresten, vill du ha en espressobryggare? Jag har en som står ouppackad i garderoben!

 
At 13 februari, 2007 14:30, Blogger Lena said...

Bra att veta... haha.

Nä, jag tror inte det, jag dricker ju aldrig det själv, och då ska man ha specialkaffe hemma... men tack ändå! =)

 

Skicka en kommentar

<< Home