I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

torsdag, januari 25, 2007

Strumpbyxerier

Nu har jag två inlägg i rad varit oerhört fantasilös och plankat grejer hej vilt. Det är inte sådär jättekul, jag medger det. Därför tänkte jag bjuda på en riktig treat idag. Tankar kring det som ändå är bland det viktigaste här i livet; strumpbyxor.

Till att börja med är det nödvändigt att konstatera att strumpbyxor (alltså sedda i sin helhet, från tå till midja) antagligen är det osexigaste plagg som finns. Må så vara att det blir fint på benen, men att enbart strutta runt i nyligen nämnda plagg är so not hot (för att bli lite internationell). Jag har nyligen kommit till insikt om att stay ups is the shit (för att fortsätta med internationaliskan). Inte främst ur hot or not (jaja, on it goes...) synvinkel. Eller jo. Men denna gång primärt när det gäller hur man ser ut med kläderna utanpå (sedan gör det ju inget om man blir hot under också).

Grejen med strumpbyxor är ju att de går upp till armhålorna och skär in och ger en sannerligen osmickrande form när man har till exempel en relativt kroppsnära klänning utanpå. Dessutom går de sönder när de ska av och på. Man har ju ofta strumpbyxor på kalas, och ofta dricker man lite vin eller så, och då blir man jämrans kissnödig. Hela tiden. Dessutom kan det hända att ett lätt alkoholintag även kan dra ner på försiktigheten. Av och på och av och på och ritcsh, så har det gått en maska som är större än den ränna som Ymer eller någon av de andra isbrytarna gör.

Då är det sjutton så mycket bättre med stay ups. Man får inget som skär in i midjan. Det är inget som korvar ner och åker snett. Man behöver inte ta av och på dem när man ska pudra näsan (fint uttryck för att bajsa). Det enda lilla minuset är att det kan bli lite svalt om baken om man använder dem så här års. Jag har ju varit mycket medveten om stay upsens (kan man skriva så?) existens en lång tid, och jag har provat, men det är först nu jag har klickat med dem. Me like!

Vidare är det så att jag köpte nya strumpbyxor för några dagar sedan, för när det gäller den lite tjockare, vardagliga varianten är det fortfarande de som gäller. Dock går de lika mycket upp i armhålorna och skär in. Av denna anledning införskaffade jag mig en hipstervariant som alltså inte ens går upp till midjan. Den är också lite lösare så att den inte skär in någonstans. Lyckan var gjord imorse och jag var fullkomligt nöjd med mitt köp. Bekvämt och snyggt blev det. Tills jag var halvvägs till jobbet. Då konstaterade jag i mitt stilla sinne att de halkade ner istället. Så jag får rätta till dem lite då och då. Men jag undrar om de ändå inte vinner. Finns det tjockare stay ups?

Sickena bryderier.

Idag har jag använt föredömligt många parenteser.

4 Comments:

At 25 januari, 2007 15:21, Anonymous Anonym said...

Men varför ser stayups aldrig lika snygga ut på mej som de gör på alla tjusiga bilder?
På mej skär dom i i låren och lämnar synnerligen osexiga valkar ovanför. Me no like!!!!
Tips. När man använder de där lågt skurna strumpbyxorna så sätt på ett par trosor ovanpå så halkar de inte ner.
Moster

 
At 25 januari, 2007 16:15, Blogger Lena said...

Hihi, då blir man ju verkligen hot... not...
Jag håller med om det där med inskärningarna, och det är nog därför jag inte har gillat stay ups innan, men det gäller tydligen att hitta en sort som passar ens kropp. Jag gillar Lindex som heter Exclusive stay up. Den har ett smalt band överst, istället för ett sådant där brett så att man slipper se ut som en uppbunden söndagsstek, plus att de är så pass långa att de hamnar över fladdret och inte mitt på.

 
At 25 januari, 2007 19:50, Blogger huldra said...

LOL-moments: Ymer, pudra näsan, halkade ner i stället.

För övrigt är ordningen som följer:

fin fest = stay ups
(vilket får mig att tänka på den gången min man skulle köpa dylika till mig för första gången och fick frågan från damen i butiken vad flickvännen hade för storlek, ser hon ut som jag? Kort och tjock. Eeeehhenäääe... stammar han och gick därifrån med stl lång o smal):-D

varm o go' = tätstickade strumpbyxor från H&M, kostar typ 35 spänn och går bara nästan till armhålorna. Om man vill att de ska göra det, annars sitter de som gjutna över underkroppen och halkar varken upp eller ner.

 
At 26 januari, 2007 10:58, Blogger Lena said...

Åh, jag har skapat LOL-moments! =) Är det det som kallas cyberglädje? Inte vet jag, men det är kul att det roar någon!

Haha, det var ett kul minne. Och bra strumpbyxtips, ska undersöka, tackar!

 

Skicka en kommentar

<< Home