I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, februari 06, 2007

Insane jobbperiod

För några veckor sedan hade jag nästan ingenting att göra. Nu har jag plenty. Men det är ju så det är i mitt jobb, det pendlar. Förra veckan jobbade jag måndag till fredag, samt hade konfirmationsläger lördag-söndag. På söndagen träffade vi också sommarkonfirmandgänget för första gången. Hade tack och lov ledigt i måndags, igår alltså, för tisdag till torsdag denna vecka jobbar jag från halv nio till kl 20 idag och 22-22.30 onsdag och torsdag. Och på fredag kommer några kollegor hem till mig på middag. Var tvungen att städa i torsdags och handla igår för att hinna med, i och med att jag inte ville städa sönder min enda lediga dag på en halv evighet. Men man sover rätt gott i alla fall. När man väl kommer i säng.

Idag hade jag förresten ett jättebra lektionspass med konfisarna. Var lite nojig och osäker innan, men det gick kalas. De är förresten en fantastisk grupp människor! De är så vettiga, nyfikna, tänkande och ifrågasättande att det är en stor ynnest att få träffa dem varje vecka. Det är helt fantastiskt att få ha som jobb att hjälpa dem att tänka på några av livets klurigheter.

Nu ska jag hem och kolla på dubbelavsnittet av Greys Anatomy. Rafflande!

4 Comments:

At 06 februari, 2007 20:14, Blogger Ankfejs said...

en present från mig till dig... det finns fler på youtube på samma tema, och fler versioner av samma Snow Patrol låt
http://www.youtube.com/watch?v=pDXrUjgksLY

 
At 07 februari, 2007 17:13, Blogger Lena said...

Åh, vad fint! Jag fattar inte att Denny dog... så jämrans orättvist!

 
At 07 februari, 2007 17:34, Blogger Nyaga said...

Jo, tydligen kunde jag både sno testet och halva ditt svar...det gick!!!

Snart ska jag attackbjuda dig till lunch igen:-)

 
At 08 februari, 2007 14:26, Blogger Lena said...

Nyaga: Touché! Dock är det inte mindre stöld för det...

Attacklunch är bra. Bara du kommer den här gången... och så vill jag inte att du slår mig. Eller biter. Annars är jag up for nästan anything.

 

Skicka en kommentar

<< Home