I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, april 03, 2007

Ommålning, annalkande bäbisar och internetavkall

Om jag hade internet hemma skulle jag blogga mycket mer. Säkerligen skulle inläggen vara mer intressanta också, eftersom jag skulle kunna fånga de allra mest fabulösa ögonblickstankarna mycket oftare. Tyvärr är jag dock rädd att ha internet hemma i övrigt skulle leda till ett avsevärt förfall.

Detta skulle antagligen ske:
* Jag skulle komma i säng ännu senare än jag borde.
* Jag skulle vara lite yrslig och stirrig på kvällarna så att jag inte kan somna.
* Jag skulle fastna ännu oftare i spindelharpan, eftersom datorn skulle stå på.
* Jag skulle försumma mitt tv-tittande.

Det här är allvarliga grejer!

Nästa vecka ska jag ha påsklov. Då ska jag måla om mitt vardagsrum. Det ska bli sobert vitt med en riktigt mörk chokladbrun vägg. Ny soffa, bord, tv-bänk och matta och lite sånt ska också införskaffas. Gardiner ska sys. Krukor ska bytas ut. Det enda som är lite meckigt är att bli av med de soffor och grejer jag har.

Om tre veckor kommer min systers bäbis. Fast jag hävdar att den i alla fall är liiiite min också. I alla fall i smyg och till låns.

8 Comments:

At 03 april, 2007 16:32, Anonymous Anonym said...

Din bäbis.. den titeln får man betala i krystningar, blod, svett slem, tårar, avslag och annat kul. Fast i och för sig, vill du ta lite av den biten så gärna för mig ;o)

Däremot har du så absolut helt och hållet moster-rättigheterna till 100%! Och världens bästa moster kommer du bli, det vet vi ju ;o)

Lova bara att du inte är med vår bil på IKEA och handlar soffa när förlossningen startar och vi vill åka till KS. ;o) Hör mig själv förklara för bäsen att: Jo, du föddes i badkaret eftersom vi väntade med att åka in till KS eftersom moster Lena hade bilen..

Det enkla faktum att det är sjukligt nära att åka taxi t ex glömmer man lätt bort i en dylik situation, jag hävdar bestämt att det faktiskt finns något som heter gravid-demens..

PUSS!

 
At 03 april, 2007 21:06, Blogger Lena said...

Åkejrå, det är väl din bebis då... Bara jag slipper avfallet! ;-)

Kan inte garantera det där med soffan, men loooovar att göra mitt bästa.

Rationalitet och sjukhusfärder är väl inte direkt en klockren kombination. Kommer ihåg när jag skar mig jättedjupt i fingret, blodet rann och nerver gick av... jag var tokrationell och dirigerade blodrädda Hasse till att göra ditt och datt, vi ringde mamma som fick köra till vårdcentralen. Det i sig är inte så konstigt. Bara det att den bara låg tre minuters promenad hemifrån.... och sååå skadad var jag inte. Haha.

Puss älskade syster!

 
At 04 april, 2007 09:03, Anonymous Anonym said...

åhåå!! Själv har jag ungefär 6 veckor kvar till dess det efterlängtade moserskapet inträder. Spännande värre!

//fian

 
At 04 april, 2007 18:50, Anonymous Anonym said...

Själv har jag varit moster i 36 år snart och det är fortfarande lika spånnande. Nu är jag ju inte bara moster. jag är ju så mucket mer!!!
1. JAG
2. Fru
3. Mamma
4. Dotter
5. Syster
6. Världens bästa moster
7. Faster
8. Kompis
9. Svärdotter
10 Svägerska
11.Granne
12.Nästan svärmor
13.Egen företagare
14.Livsnjutare
Ja, listan kan fortsätta nästan hur länge som helst....
Men kul har jag...........
Kram

 
At 04 april, 2007 22:13, Blogger huldra said...

Å. Jag önskar att jag skulle få bli moster någon gång. Eller faster. Men det blir aldrig så. :-(

Jag får nöja mig med de barn jag sätter till världen själv (inte fy skam det heller förstås!)

 
At 05 april, 2007 09:27, Blogger Lena said...

Moster: Det är så sant som det är sagt! Det bästa är att man kan fortsätta att addera på listan hela livet också! Kalasbra förresten att du tipsade Sara om sofforna, hon ville ha båda två + soffbordet. Det är ju kalasbra att de kommer till användning! =)

Huldra: Det är inte så illa med de egna barnen heller, verkar det som! Dessutom kan man ju få in massa skojsiga barn i sitt liv via nära vänner och sånt också. I värsta fall får man sno ett par!

 
At 09 april, 2007 02:45, Anonymous Anonym said...

..och som en liten avstickare till allt bebisande och mostrande kan jag då berätta att chokladbrun fondvägg är riktigt snyggt till någon trevlig vitt nyans. Men farligt!! Varför? Jo, för du öppnar burken och möts av något som ser ut som ett par liter härligt oemotståndlig chokladsås...! Hade det inte varit för att det varit sådär lagom giftigt att inmundiga skulle det med all säkerhet inte blivit någon brun vägg i mitt sovrum =)

 
At 10 april, 2007 10:29, Blogger Lena said...

Gobanana: tell me about it! Tänkte faktiskt på dig och risken för misshaps i brunmålningen medan jag rollade!

 

Skicka en kommentar

<< Home