I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

tisdag, mars 13, 2007

Bajs

Ont i huvudet är inte ett nödvändigt ont. Därför har jag just hällt i mig en treo.

Jag har alltid uppskattat bajshumor. Undrar måhända om jag har någon fixering i den anala fasen. Det skulle i sådana fall kunna förklara mina kontrollbehov. Vad tror du, farbror Freud? Eller så är det bara faktumet att jag inte har något manligt könsorgan som spökar. Men jag fattar inte riktigt grejen, om man saknar det kan man väl bara låna någon annans ibland, det brukar jag göra. Eller så har jag en fixering i den orala fasen. Det hävdade i alla fall min psykologilärare på Socialhögskolan (halvt på skämt, halvt på allvar) att alla dessa tjejer som släpade runt med vattenflaska i väskan har. Som en nappflaska, eller som att dia sin mammas bröst, ungefär. Jag hävdar bara att vi är törstiga och att det är rysligt opraktiskt att ha ett glas vatten i väskan. Men vad vet jag, jag är ju inte psykolog.

Åter till bajset. Jag tycker att det är så hiskeligt kul. Den bästa leken är nog att byta ut ord i filmer till bajs. Mina favoriter är nog Jag vet fortfarande vart du bajsade förra sommaren, Sagan om bajset och Hon bajsade en sommar. Att detta är någonting som många, då främst kids jag jobbat med, förknippar med mig märks när jag möter dem på stan och de hojtar Bajs! eller när de signerar saker de skriver till mig med detta fantastiska ord.

Jag och J tittar galet mycket på Scrubs. Det är antagligen den bästa serien ever + att det är rätt najs att äntligen hitta någonting som vi båda tycker är kalas. I ett avsnitt häromsistens var det en kvinna som oförklarligt hörde sång hela tiden, som om hon var mitt i en musikal. Därefter följer ett fantastiskt nummer där de uppmanar henne att lämna ett avföringsprov. Att man kan säga bajs på så många sätt! Engelskan är ett nyanserat språk. Jag blev inte bara glad, utan sådär kvittrigt lycklig i själen när jag hörde det. Här kan man kolla, om man vill. Och, trust me, det vill man.

7 Comments:

At 13 mars, 2007 20:48, Anonymous Anonym said...

Hej hej,
vet du att man på designtorget kan köpa bajsfilmtitlar både som magnet och pin? De har till och med magneter där det bara står ordet "bajs". De är snygga också, smp, diskreta, i silver.
Mannen som kunde bajsa med hästar är rätt bra...
kram
Ankfejs

 
At 14 mars, 2007 09:31, Anonymous Anonym said...

"Titta vem som bajsar nu" är min personliga favorit.

 
At 14 mars, 2007 11:57, Anonymous Anonym said...

Bara fnissar lyckligt åt all ypperlig humor...

/fian

 
At 14 mars, 2007 14:11, Blogger Lena said...

Åh, ni är alla sannerligen en källa till ny inspiration och glädje!

 
At 14 mars, 2007 21:38, Anonymous Anonym said...

eöhh...vad är det jag inte fattar?!

 
At 15 mars, 2007 09:57, Blogger Lena said...

Att det är en hel sång om bajs och att lämna avföringsprov. Allt förpackat i ett fantastiskt musikalskimrande omslag! Bajs ÄR kul, det är bara så det är. =)

 
At 15 mars, 2007 20:19, Anonymous Anonym said...

Jag säger bara en sak.
A romp, romp romp!!!!!!!!!
Moster

 

Skicka en kommentar

<< Home