I huvudet (och hjärtat) på Lena

Om livet (för att hålla mig till små, nätta ämnen). Om förmågan att överdosera parenteser. Om saker som gör att man skrattar med själen. Om det där gnaget i magen som man tydligen aldrig blir av med. Om att försöka göra lite nytta i världen. Och så en hel del irrelevant skitsnack, så klart.

söndag, juli 08, 2007

Lite kalas i alla fall

Och så satt jag där hemma. Pojkvännen var i Uppsala och började så smått förbereda för att bli glad i korken. Och jag mår... bra. Inga förkylningsspår kvar helt plötsligt. Istället för snörvel fick jag en idé om att åka till festen och komma dit efter maten. Beslutsångest, gråt och tandagnislan avlöste varandra. Syster och svåger gjorde ett bra jobb och stöttade och lånade även ut bilen, varför jag under aftonen körde alla milen dit (ungefär som i en film, fast med en volvo istället för vit springare) och hade en kalaskväll! Pojkvännens mamma hade bäddat iordning så fint och lagt fram morgonrockar och tofflor... man blir så varm i magen av sånt.

Liten familjeångest idag dock. Syster och svåger har valt att inte låta döpa sitt barn, vilket äldre släkting inte riktigt är med på. Det svåra är att hon gråter, är helt förtvivlad och verkligen tror att det är kört för det här underbara lilla krypet. De står på sig, vilket är bra, men det är tamejtusan inte så lätt när det snurrar till sig.

2 Comments:

At 08 juli, 2007 23:11, Anonymous Anonym said...

Vad skönt att du är bättre. Blir avis på dina fina outfitsbeskrivningar, du är så himla together. Jag har alltid haft en dröm om att ha körkort, för att kunna köra till Uppsala om man blir arg nån gång, och behöver göra nån typ av Thelma and Louise... Nu har jag körkort, men har fortfarande inte kört just den sträckan. Men jag gillar din beslutsamhet, inget ska få komma emellan en själv och kalas!
Speaking of barndop, hela min släkt envisas med att ägna sig åt npn typ av vikingariter istället för dop, a la Röde Orm, och sedan be mig vara "gudmor" fast de kallar det något annat. Interesting. Jag tänker på ER, när Abby och Luka ska ha barn och han envisas med dop...där är det lite gulligt, men i verkliga livet är det ju jobbigt om man har starka känslor inblandade och tycker olika. Enought from me, nu blev det långt, men kul att du bloggar och jag gillar att läsa det du skriver.
Hoppas din sommar blir guld, hälsa pojkvän, syster, bebis och K. Kram
Ankfejs

 
At 09 juli, 2007 17:32, Anonymous Anonym said...

Jaaaa jag vill jättegärna fika/dricka paraplydrink/whatever senare i sommar /tidig höst!!! Vore kul att ses med fröken K igen också.
Ha det gott så hörs vi senare!
Anknuna

 

Skicka en kommentar

<< Home